Nu har jag landat

Första lediga dagen på den andra terminen. Har vaknat så tidgit de senaste dagarna p.g.a. min jet lag, men Sam sa åt mig att träna sent på kvällen igår och sen gå och lägga mig och det funkade. Vaknade inte för än 08.20 i morse och det känns skönt att ha kommit in i det så fort igen. Jag var och tränade med Nicola igår på Les Mills, jag hade en av mina gratisgånger kvar så vi gick på Body Pump och på yoga direkt efteråt. Det var riktigt jobbigt och jag har träningsvärk i armarna och rumpan idag, men det var väldigt kul. Les Mills är dyrt men hade jag ett gymkort skulle det nog vara värt varenda öre, instruktörerna är så fulla av energi och de verkar älska sitt jobb, samt att lokalerna och musiken till träningen är på topp. Önskar att Les Mills fanns hemma i Knivsta eller åtminstone i Uppsala så mamma och pappa kunde träna där, de skulle älska det!

Idag är jag ledig från skolan och jag tänkte inte göra något speciellt. Ska bara gå och lämna in lite papper på en "hitta-jobb-firma" i stan så jag kan söka lite diverse ströjobb på deras hemsida. Man kan få jobb som t.ex. hårmodell, plantera blommor, eller hjälpa till vid olika event. Jag behöver ju lite extra pengar. Annars ska jag bara mysa här hemma och sedan åka på träning vid 16.30. Det ska bli så kul att börja köra på riktigt igen och kroppen känns som om den kan ta träningen riktigt bra nu när jag lagt om min kost lite. Så nu ska det bli en snabb tjej av mig!

De två första dagarna i skolan har varit väldigt roliga. Jag tänkte att baka bröd skulle vara väldigt långtråkigt jämfört med att baka fina tårtor, men det är så himla roligt! Vi har gjort två olika sorters frallor och ett surdegsbröd. Det är så kul att få ta i lite när man knådar och inte behöva vara så jätte noggrann längre. Baka bröd passar verkligen mig. Vi har den här och två veckor till med bröd, sen blir det dags att sköta cafét i skolan och sedan ut på praktik i två veckor, det ska bli jätte kul!

Här kommer lite bilder av mitt brödbak:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0