Sol i Glendowie

Humörsvägning kankse..? Idag har varit en underbar dag! Igår jobbade jag från 14-19, det gick fint och sedan tog jag bussen till Countdown för att handla. Jag var hemma runt halv 9, såg två Gossip Girl avsnitt och sussade sött.

Idag sovmorgon! Gick upp vid 10, Madde och Hamish är och bygger på Hamish hus så jag har haft hela huset för mig själv idag, såååå skönt! En lugn frukost framför några avsnitt av Shortland street. Sedan skrev jag klart min uppsats som ska vara inne om två veckor, men jag tänkte att det är lika bra att göra den nu när jag har tid. Ska göra ett omprov på food saftey på torsdag så jag vill ha hela den här veckan på mig att plugga, måste få 100% rätt. Jag har även lagat mat för veckan som kommer, kycklingquessadillas till lunch och fetaostfyllda köttfärsbiffar och ris till middag. Har lagt en del i frysen så att det bara är att ta upp och tina så slipper jag tänka på att laga en massa mat den här veckan. Lite tvätt har jag fått tvättad idag också och så har jag suttit ute på trappen i solen och läst tidning.

Nu kollar jag på Cake Boss på Food Channel. Det är ungefär som Master Chef fast för bagare, det är ett jätte kul program! Snart blir det middag och kanske en promenad innan jag går och lägger mig. Har haft lite ont i halsen och kännt mig hängig, så det blir ingen träning idag eller imorgon. Ska åka på friidrott på torsdag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0