Julklappar..

Dagen började fint.. slog på datorn och öppnade mailen:

"Vi har beslutat om att ge dig ett stependium på 10.000 kr för att stödja dina studier"

Inte helt fel!
Hyreskontraktet är påskrivet och ivägskickat. Nu börjar det närma sig! Det känns både bra och lite jobbigt. Det ska bli hur kul som helst att få komma iväg till ett nytt land och få lära mig allt jag behöver kunna för att göra det jag vill göra i livet. Men samtidigt har jag börjat inse hur mycket jag kommer sakna alla här hemma.. Lillasyster sa senast i morse att hon inte vill att jag ska åka, visserligen p.g.a. att hon ville börja på dans med mig, men det är sådana saker som jag kommer sakna. Spontana roligheter med syster, myskvällar i soffan med mamma och pappa, dagarna hos Sam och alla kompisar och släktingar så klart!

Men jag tänker såhär, ska man få uppleva något i livet måste man ge upp den trygga tillvaron och klara sig utan allt man älskar ett tag. Det är ju bara två år, det går fort!

Kommentarer
Postat av: felicia

du kommer ha två helt grymma år becca, och jag vill jättegärna komma och hälsa på dig!

2010-12-27 @ 13:58:57
Postat av: Malin

Du tänker helt rätt! Du hinner med myskvällar framför soffan senare i livet ;) Nu är din tid :D Tycker de är superkul att du ger dig iväg även om jag kommer sakna dig en massa! De blir säker super kul! ;) <3

2011-01-05 @ 15:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0