Bay of Islands

Fredag, 20 år! Jag hade en riktigt bra födelsedag, blev hämtad av tjejerna vid halv 10 efter att ha ätit frukost i sängen och pratat med päronen och Sam. Vi hoppade in i bilen och begav oss mot Bay of Islands för en helg i solen. Vi kom fram vid tre efter några stopp på vägen, tog färjan till Russel där vi åt på en restaurang vid havet och sedan mös vi på en liten strand vi hittade. Kvällen spenderades i bilen på väg till en liten stad uppe i norr. Jag fick köra hela vägen dit, det var super kul! När vi kom fram tog vi in på backpacker hostel, åt på kinarestaurang och låg i timmar och pratade på stranden i mörkret. Det var så underbart att bara ligga där och lyssna till vågorna och se upp på stjärnorna.

På lördagen umgicks vi med en vän till Nickie och Barbara som heter Sean och bor där uppe. Vi och hans kompisar åkte, efter frukost på stranden, till en strand/vik där vi hoppade från klippor och badade hela dagen. Middag åt vi på en av Nya Zeelands bästa fish and chips ställen och såg på soldengången på ett berg högt över landskapet.

Allt är så fint, man blir riktigt bortskämd med vackra utsikter. Det går inte att beskriva hur fint det är och allt kommer inte med på korten, men jag lägger upp några ändå så ni kan få en inblick i hur det ser ut här i världens vackraste land!

På söndagen var vi på stranden en stund och sedan åkte vi hem. Stranden heter 90 mile beach och är hur lång som helst! Vatten så långt ögat kan nå.

Idag har jag varit i skolan och var riktigt pigg för en gångs skull, vi har ställt om klockan så jag fick sova en timme extra, tror det gjorde mycket och imorgon har jag sovmorgon till 12, perfekt! Ska försöka träna lite imorgon om jag mår bättre, fortfarande snuvig och väldigt hostig. Vi gjorde maränger i skolan idag, ska använda dem och göra bana split till tjejerna på onsdagsmiddagen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0