Vad är det jag hör...

... är det party i mitt hus? Efter en dag på mitt eventuella nya jobb och lite shopping på countdown, kommer jag hem och möts av partymusik. Madde och Hamish har två kompisar över, de sitter på altanen och dricker drinkar och myser. Varför inte liksom, det är söndagkväll, vi har inget för oss, party!

Jag däremot ska till skolan tidigt imorn, men en stor portion kyckling, curry och ris har party i mun. Jag blev så sugen på att laga mat efter dagens jobb. Jag fick stå vid luckan där all mat kommer ut så jag har haft full uppsikt över köket, det var väldigt kul. Det är där inne jag vill stå en dag, i en riktigt fin restaurang och ägna mig åt enbart efterrätter. Jag ska dit igen och provjobba tre gånger till innan jag vet om jag får jobbet, mend det känns bra såhär långt. Jag har bara lämnat ut mat och tagit in lite disk hittills men det ska byggas på mer varje gång med att ta upp beställning och så vidare. Jag får 13 dollar i timmen viklet är helt okej för att provjobb.

Imorgon är det julafton i skolan, vi ska baka pepparkakor och andra juliga kakor, samt ett papparkakshus, awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0