Veckan innan påsklov

Det har hänt mycket den här veckan. Måndag och tisdag firade vi jul i skolan med att baka pepparkakshus och typiska julkakor, det var jätte kul! På tisdagkväll firade jag påsk med alla mina fina vänner, falafel, ris, sallad och hummus följt av massvis av choklad. Vi satt uppe hela natten och pratade om livet och hade det bra. Onsdag var sista kvällen vi alla var tillsammans innan lovet. Jag åkte hem och sa hejdå till Madde och Hamish som åkte iväg till Vietnamn i torsdags morse och sedan åkte jag in till stan för en helkväll med tjejerna.Vi hade kul med lekar och musik, sen gick vi ut på kvällen.

Torsdag innebar skola för min del, träning och mys på wellesley. Jag har fått nyckeln till Annas rum nu över lovet då hon är hemma i kära Sverige. Så jag har bott där över helgen och haft det kul med Jeanna och Louise.

I skolan bakade vi muffins och cupcakes, min lyckligaste skoldag någonsin. Blåbär, vit och mörk- choklanmuffins samt cupcakes, underbart! Fredagkväll skulle ha varit en lugn filmkväll hade vi tänkt eftersom vi var bjudna på fest hemma hos Louise kompis Bardah på lördagen, men efter filmen drog vi på oss skorna och gick upp till K'road. Där rökte vi vattenpipa, dansade inne på en gaybar och kollade på dragqueenföreställning, en mycket intressant kväll...

Lördagen spenderades hemma hos mig med film, tacos, ansiktsmasker och manikyr. Vi tog en taxi hem till Bardah och hade trevligt med alla hennes vänner. Nästan alla av hennes kompisar är från Albanien eller länder runt om. Jag pratade med en tjej från Turkiet som var så häftig. Hon hade varit gift med sagt ifrån till sina föräldrar, flyttat ut, skaffat sig ett eget liv och övergett Islam för kristendomen för att få vara fri. Hon var en sån stark person och det var väldigt kul att höra hennes historier. Hon och jag åkte iväg i hennes silver sportbil och hon berättade att hon jobbade som programledare i Australien för en turkist tv kanal där och att hon tjänade 14,000 dollar per program. Jag fattade varför hon kunde köra runt på mig i en så fin bil och bjuda mig på choklad. Cool tjej säger jag bara!

Hela söndagen mös vi i puffarna nere i lobbyn på wellesley och såg på film. Idag har vi bara umgåtts och nu sitter jag hemma efter att ha städat och tvättat. Livet rullar på och jag har det bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0