Sleepyhead

Denna vecka har varit mycket, på alla sätt. Mycket skola, mycket, kul, mycket vila från träning, mycket tidiga morgonar och mycket fina stunder. Hela veckan har jag varit i skolan 7-13 och jobbat gärnet. Vi har våra shop production veckor och det är så himla kul! Vi jobbar i team och lär oss att jobba självständigt, precis vad jag gillar. Mitt team är klart det bästa och vi funkar superbra ihop. Men det har varit tidiga morgonar och långa dagar och när jag väl fick min lediga fredag, ja då skulle ju vännerna promt upp i skytower för frukost kl. 8. Men jag klagar inte! Frukostbuffé med utsikt över hela Auckland med bästa vännerna, kan det bli mycket bättre?

Efter frukosten åkte jag hem till Rebecca Rains och hjälpte henne att fixa sitt rum efter att hon flyttat. Sen visade hon mig hur man gör en riktig lasagne, med egengjord pasta och allt. På väg hem därifrån ringer Nicola och vill ha hjälp till ett event som hon ska jobba på under kvällen. Jag, som den fattiga student jag är, hakade förstås på och jobbade fyra timmar från 19-22. Vi satt gömda bakom en vägg med våra armar och händer ustickandes genom två hål i en svart vägg. Vi hade svarta handskar på oss och gav gästerna på festen massage. Det såg så kul ut med fyra händer som bara stack ut ur väggen, men gästerna verkade uppskatta det. När vi var klara fick vi vara med på festen, vi fick uppleva mycket, spågummor, burlesque dans, spökvandring och mycket mer. Kan ha varit den bästa tillställning jag någosin varit på. Det var för ett PR företag som firade 15 år. Jag ska lägga upp lite bilder så ni får se. Jag har inte haft så kul på länge, tack Nicola!

Lördag och söndag har jag jobbat gärnet och nu ska jag slumra i min säng för att vakna upp till ännu en vecka av bakning och förhoppningsvis lite mer träning än förra veckan. Ska starta min rehab för min hälseneinflamation imorgon och köra en massa styrka, läääängtar!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0