2 days

Igår var jag upp vid 8 och kollade melodifestivalen på svtPlay, det var ingen riktigt bra låt med.. har inte hittat någon favorit än, hoppas på startfältet nästa vecka! Efter det blev det en första joggingtur i Glendowie, riktigt jobbigt. Det är antingen uppför eller nedför, men jag hittade en stor gräsplan där jag körde lite korta, snabba intervaller. Det var så skönt att få röra på sig igen efter så många veckor av ledighet. Förkyldningen känns lite bättre också.

Efter löprundan blev det en dusch och sen åkte jag in till stan där jag köpte lite nödvändiga saker som solglasögon och solkräm. Solen här är så stark och man bränner sig väldigt lätt, så nu har jag utrustat mig för lite dagar på stranden. Efter stan mötte jag upp med mina vänner uppe hos Jeanna på Wellesley, där vi planerade lite inför vår roadtrip till sydön som blir av på onsdag till söndag den här veckan. Vi åt lite rester av tacosen och sedan hjälpte vi Louise att göra sig iordning för sin date, som gick väldigt bra för övrigt.

Medan hon var ute och raode sig passade vi andra på att gå på bio, vi såg Black Swan. Den var bra gjord och väldigt vacker, men den var för läskig för mig, jag gillade den men det var inte den typ av film som blir min favoritfilm. När den var slut vid 11 hängde jag med Jeanna hem och sov hos henne eftersom min sista buss går vid 11, jag har tur som har hittat så snälla kompisar här. Har pratat med en tjej från brazilien som delar rum med Louise. Hon ska gå kockutbildningen här i två år så hon och jag kommer nog att bli bra vänner under den här tiden, hon är supergullig och glad, som alla andra här, I like it!

Imorse vaknade vi vid halv 8, åt rostat bröd med halloumi och tomat och gick sedan ner för att fixa biljetter till Maori helgen som är 11/3-13/3. Jag är inte helt säker på vad som kommer hända under de tre dagarna, men jag tror det kommer blir riktigt kul! Resten av dagen har vi spenderat med att fixa massa pappersjobb, visum, ID-kort, busskort, 18+ kort och så vidare. Vi har även hunnit hitta flygbiljetter till vår resa, vi har dock inte bokat dem än, det gör vi imorgon.

Vid 4 lämnade jag gänget på Starbucks, där jag för övrigt druckit något underbart! White Chocolate Frappuccino, MUMS! Jag gick ner till Count Down (typ Coop) och köpte lite mat och frukost, det blev kycklingsallad med broccoli och fetaost till middag och aprikosyoghurt och müsli till frukost. Nu sitter jag hemma och käkar lite choklad som jag köpte på Heathrow och försöker få ordning på alla papper jag har fått. Madde jobbar ikväll och Hamish ser på tv. Jag tror jag ska se en film ikväll innan jag sover, eller skypa lite med Sam kankse.

Imorgon har jag orientation med min klass, det ska blir spännande att se vad det är för typer som jag ska spendera 2 år med. Jag längtar verkligen tills skolan börjar, det ska bli så kul! Det kommer upp bilder på facebook från de senaste dagarna ikväll!

Puss på er alla mina vänner där hemma, jag önskar ni kunde vara här och se allt det fina som finns <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0