Dag 1

Klockan är 20 över 12 och jag har precis kommit hem från stan. Jag var upp vid halv 8 idag och pratade med Sam på Skype. Sedan åt jag frukost, klädde på mig och tog bussen in till Auckland city. Resan tar ca. 30 min och går längs med vattnet hela vägen, det är väldigt fint. Där är det massa människor som springer, promenerar eller leker i lekparkerna. Jag har även sett en massa träningscyklister, pappa skulle älska att vara här!
Inne i stan letade jag upp skolan, det var inte alls svårt eller långt att ta sig dit från bussstationen så det blir jättebra. Imorgon ska vi träffas för första gången allihopa, det ska bli kul, hoppas att det går några roliga typer i min klass!

Jag var även in och köpte lite nödiga prylar, typ body lotion, nagelsax och sånt, sen tog jag bussen hem igen. Nu sitter jag på mitt rum och myser, ska se förra veckans delfinal i melodifestivalen tänkte jag. Sen ska jag gå en sväng i området så jag lär mig hitta bättre.

Jag längtar faktiskt efter alla där hemma... Det känns lite ensamt här när jag inte känner någon och alla pratar engelska. Visst kan jag engelska, men det är jobbigt nu i början innan jag kommit igång att börja prata. Det är också svårt när jag inte hittar och inte vet vart allt finns. Jag har varken mobil eller bank här, så jag är lite handikappad just nu. Måste fixa det så jag kan söka jobb och kan börja betala med kort. Ska kolla upp det direkt på internet!



Min älskade familj <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0