Ich wär so gern ein millionär...

Idag började skolan! Uppe med tuppen kl halv 6, det var fortfarande mörkt när jag kom till stan och gick längs Queenstreet upp till skolan, blev lite tidig så jag la mig och vilade på en bänk utanför tills de öppnade. Hittade mitt skåp, bytte om till min nya bagaroutfit (bild kommer snart) och traskade upp till lektionsalen. Jag var först på plats och fick gå runt och kolla på alla saker i lugn och ro. Det fanns så mycket olika saker och det var så kul att se hur det ser ut i ett riktigt kök. Vid 8 började lektionen med en lång genomgång, två tjejer svimmade av nervositet och vätskebrist... vilken början. Vår lärare, Gilles Petit, från Frankrike tala om för oss hur en lektion i köket går till och sen satte vi igång. Vi vägde upp ingredienser och förberedde våra platser, sen gick Gilles igenom hur själva utförandet skulle gå till och sen var det bara att köra på. Idag gjorde vi short pastry (mördeg) och fyllning som vi ska ha till att göra en paj imorgon. Vid 11 fick vi lunch och jag och Chriystal, tjejen jag träffade på orientation gick ner på stan för att köpa ett toolcase till henne och fixa bankkort till mig. Vi åt på Wendy's, bättre hamburgare får man leta efter! Pratade om livet, killar, skolan och kompisar sen gick vi upp till skolan igen för 2 timmar introduktion av året.

Efter skolan gick jag och Chrystal och åt varsin vaniljmunk på Dunkin's innan hon tog bussen hem och jag gick ner till Countdown för att införskaffa lite mat för kommande veckor samt schampoo och tvål, plus lite andra nödvändigheter. Nu sitter jag hemma och har både tvättat, ätit, rensat papper och satt in alla mina recept i en pärm, känner mig duktig. Ikväll blir det lite svtPlay och skupe tror jag. Imorgon börjar jag inte för än 11 så jag ska upp vid halv 9 och springa innan skolan.

Det är 23 grader ute, klockan är 10 över 8 och solen håller just på att gå ner, mys...

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är så hurtig Becca! Själv var det evigheter sen jag var ute och sprang utan att det var bestämd träningstid med laget! Kommer ni ha någon teori i skolan, eller blir det bara roligheter i köket?



Kramar!

2011-02-28 @ 16:54:15
URL: http://madebyagirl.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Haha, det blev ingen springtur, bara skype med Elin. Vi har haft både teori (2h) och praktik (4h) varje dag, så det blir en blandning av skola och skoj på samma gång!

Kram

2011-03-01 @ 10:00:04
URL: http://nzbecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0