Lördag

Den här dagen har varit väldigt lång. Jag gick upp vid 8 för att prata med Sam på Skype och skrev lite med några på msn. Vid 10 bar det av mot en hamn en bit utanför Auckland i Withford. Vägen dit var så vacker, massa gröna träd och man kunde se havet från kullarna vi åkte över. Hamnen var full med tjusiga lyxbåtar och fancy restauranger och mitt i allt hade de en fransk marknad. Vi gick en sväng köpte varsin crépe till frukost och träffade ett par som var vänner till Hamish. Efter det åkte vi en sväng förbi Hamish pappa som bodde på vägen hem. Han och hans nya fru hade det vackraste hus jag någosin sett! Det låg på en kulle och var ett sånt där hus som finns i USA på typ vingårdar. Vi möttes av tre gulliga hundar och gick in, det var mörka träslag blandat med blommiga tapeter och marmorbänkar. Det kändes som jag hamnat i Fresh Prince in Belair. När vi kom in i köket tappade jag nästan andan, den utsikten de hade! Nedanför kullen låg en golfbana, så långt man kunde se var det grönt och sedan var det bara hav, det var så fint att det knappt går att beskriva!

Vi åkte sedan vidare till Devonport och en strand där vi mötte upp med Hamish vänner igen, vi var där en stund och åkte sedan in till Devonport för lunch på en mysig restaurang. Jag var trött hela dagen, kände mig så otacksam när de tog med mig på allt och jag knappt orkade hålla ögonen öppna. Jag hör knappt något heller för min förkyldning så jag måste varit väldigt tråkig...

Vi åkte tillbaka hem en kort stund för att duscha och vila lite, jag somnade direkt. Vid 18 var det gametime! Vi tog bilen bort till Eden park där The Blues spelade mot The Cruisades. Jag har aldrig sett rugby förut, men det var verkligen kul, skön stämning och två lag som gav allt. Jag fick veta att Hamish pappa "äger" The Blues och att han spelat i All Blacks som är Nya Zeelands rugbylandslag och tydligen världens bästa. Han var det som sparkade och var lagkapten, en riktig kändis här alltså...

The Blues vann med 26-24 tror jag och alla var så glada eftersom det var första matchen för säsongen och det andra laget var förhandsfavoriter. Nu har vi precis kommit hem och jag ska ta och hoppa i säng på en gång så jag blir frisk någon gång. Jag ska upp 8 för att se livesändningen på melodifestivalen imorgon också.

Jag har haft sån tur att jag hamnat här, måste hitta på något bra sätt att visa Madde och Hamish hur mycket jag uppskattar allt de gör för mig. Jag får sova på saken, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Piraten

Bra att dom tar hand om dig kamrat! Slipper man vara orolig på hemmaplan... ;)



/Piraten

2011-02-19 @ 20:10:01
Postat av: Rebecca

Yes Papi, de sköter den biten nu, du kan slappna av ett tag :)

2011-02-19 @ 20:37:10
URL: http://nzbecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0