Redbull och aftersun

Dagen blev inte riktigt som vi planerat men superbra ändå! Jag tog bussen in till stan och mötte upp Jeanna uppe vid Wallesley och lämnade mina saker jag skulle ha till kvällen där, sedan gick vi ner för att hämta våra Student ID, där mötte vi Anna och Louise och gjorde sällskap med dem. Vi fick dock inga kort, de kommer med post nästa vecka tydligen... Efter det gick vi upp till Louise för att hämta hennes badkläder och råkade hamna hos hennes nyfunna amerikanska vänner, de skulle till en anna strand än vi planerat som var närmare och billigare att ta sig till så vi bestämde oss för att åka dit istället. Sagt och gjort va köpte lite frukt och hoppade på bussen.

Vi spenderade hela dagen på stranden, åt hämtmat från det lilla centrumet och gick på utflykt längs stranden. Vi hittade jättefina klippor som vi klättrade på, dock hade jag inte min kamera med mig så det blir inga bilder därifrån på facebook, men Barbra från Mexico som var med tog massa kort som hon skulle tagga oss i, så ni kommer få se ändå! Jag brände mig aom vanlig på axlarna, det gör ont just nu...

Vid 5 tog vi bussen tillbaka in till stan, köpte med oss mat från Count Down och gick upp till Wellesley. Där blev det tacos (vi skulle visa Barbra hur vi gör tacos i Sverige, hon var inte imponerad...). Efter det hängde vi lite med de amerikanerna vi varit på stranden med och några av deras kompisar, sen gick vi ner till Albert Park där det var stor festival då det firas kinesiskt nyår just nu. Det var massor av lampor och mat att se och provsmaka och massvis med folk. Jag hann med sista bussen hem och nu ska jag sova ut för en gångs skull. Imorgon ska jag åka med Madde och Hamish på marknad och sen på kvällen ska vi på rugby, jippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0