Shaking

Idag sov jag till 8, åt frukost och tog en kort joggingrunda (det var så jobbigt att det bara blev 20 min) innan jag duschade, åt lunch och tog bussen in till stan. Kollade fel på bussnumret så jag missade den första, typiskt... Var i stan vid halv 12 och mötte Louise vid banken för att hämta upp våra bankkort, men de var inte klara. Vi tog en fika på stan istället innan vi gick upp till orientation. Jag åt en chokladmuffin och Louise tog en islatte och en macka. Orientation var på Aotea centre, där det var fullt med folk i alla färger, former och storkelar. Vi samlades alla program för sig inne i entrén för att sedan gå på en välkommstshow. Min klass var inte så stor, skulle tippa på att vi är max 20 st, i alla olika åldrar, bara tre killar. Jag pratade med med två tjejer som kommer från Auckland, Shirley och Amelia, de var båda 18 år och skulle fylla 19 i år. Shirley är Maori och Amelias familj är ursprungligen från Malaysia så vi hade mycket att prata om och de båda gillade sport. Jag ska få följa med Shirley på en av hennes cricketmatcher i maj då hennes serie börjar.

Vi fick massor av information och lite lunch innan vi fick möta våra lärare. Han som jag kommer ha det här året heter Gilles och är fransman. Vi fick se alla redskap vi kommer behöva och hur uniformen ser ut, vi fick även se köket där vi kommer att vara under våra praktiska lektioner. Det var stort och fint, jag tror det kommer bli riktigt bra! Vi har fått egna skåp där vi kan förvara våra saker också, perfekt.

Efter orientation möttes vi alla uppe hos Jeanna och Anna (som nu flyttat in i Jeannas apartment) och planerade inför morgondagen. Som ni alla kanske sett så har det varit jordbävning i Chistchurch med mint 60 döda så vår trip til sydön fick bli inställd. Vi har istället hyrt en bil och ska göra en roadtrip på 5 dagar runt här på nordön. Vi har planer på grottor, rafting, skydiving och surfing, men vi får se vad som blir av. Vi åker vid 10 imorgon, men innan dess ska jag upp till skolan en sväng och prata lite med hon som är ansvarig på mitt program angående utrustningen vi behöver köpa.

Nu blir det ingen blogg på fem dagar, men när vi kommer hem blir det ett långt inlägg och massa bilder på facebook! Puss på er <3

Kommentarer
Postat av: anna t

det enda jag kan skriva igen är...JAG ÄR AVUNDSJUK. fy satan. det är så jäkla synd att du inte kan komma på min inflyttningsfest. saknar dig! <3

2011-02-24 @ 14:57:02
Postat av: Rebecca

Haha, du får ta och komma hit tycker jag! Ja det är så tråkigt, men ni får ha det så kul och hälsa alla! :D <3

2011-02-27 @ 10:42:08
URL: http://nzbecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0