Sweet as

Den här dagen kunde inte ha blivit så mycket bättre! Gick upp vid 6 och skypade med Sam 45 min, åt frukost, bytte om och tog bussen in till stan. Väl framme gick jag den 15 min långa vägen längs Qeen street upp till skolan. Där slog jag mig ner och väntade på att vi skulle få reda på vad vi skulle göra. Jag pratade lite med en tjej från England som skulle studera design, min första riktiga engelska konversation sen jag kom hit. Sen blev vi indelade i grupper och jag hamnade i den röda. Jag stod bredvid en tjej som såg väldigt skandinavisk ut men jag vågade inte hoppa på henne och ställa en massa frågor. Istället började jag prata med en tjej från Thailand och sa då att jag var från Sverige och då vände sig Anna (som hon heter) om. Vi höll ihop hela dagen och träffade fler svenskar, Louise (som också ska vara här i två år) Jeanna (som ska vara här till i sommar) Nicki (som ska vara här ett år) och några tjejer från Norge samt ett par killar från The States, som de så fint uttryckte det. De här killarna har varit här i två veckor redan och rest runt med det amreikanska gänget och upplevt Nya Zeeland så de hade massa tips på vad man bör hitta på och ville gärna ha med oss på sina äventyr. De skulle redan ikväll ut på en ö och campa, men vi kände att vi ville ta det lite lugnt nu i början och komma i rätt dygnsrytm och så. Vi har fått massa info om hur vår utbildning kommer se ut och vad vi inte får missa när vi är här, utflykter, mat, människor, m.m. Vi fick lunch där och gjorde klart vår enrollment. Imorgon ska vi får våra student ID cards.

Engelskan rullade på bra idag, det är så mycket lättare när alla pratar samma sak. Efter vi varit i skolan gick vi och fixade med bank och telefon, så nu är det gjort (skönt!) och sedan fick jag följa med mina nya vänner dit de bor. Alla bor på Wellesley campus som är typ korridorsboende för studenter. Till en början ångrade jag mig att jag inte valt att bo där, men när jag fick se deras små rum och skitiga kök blev jag så glad över att jag har det så bra som jag har det nu. Jag trivs toppenbra här ute i Glendowie och snart har jag mitt studentbusskort också så det blir lite billigare att åka in till stan.

Vi satte oss allihopa utanför tjejernas byggnad och drog fram alla kartor och äventyrsbroschyrer vi hade och började planera inför nästa helg. Vi tänkte hyra en bil, köpa ett tält och ge oss ut och upptäcka omgivningarna kring Auckland, det kommer bli awesome, som man säger här. Efter ett tag blev vi lite hungriga, gick ner på Queen street och hittade en supermysig gränd där vi satte oss på en kinarestaurang och käkade. När vi var färdiga hoppade vi bara över gatan och satte oss på en pub och myspratade om allt möjligt. Helt underbart att få hitta så bra tjejer redan första dagen! Jag tror de här två åren kommer bli så häftiga...

Råkade gå av bussen för tidigt när jag skulle hem så jag fick gå en bit, jag hade bara shorts och t-shirt på mig och jag frös inte.. I love it here! Imorgon bär det av till öarna precis utanför Auckland för sol och bad!


Mys med mina nya vänner, Jeanna, Louise och Anna

Kommentarer
Postat av: Malin K

Åh, Becca du verkar ha de grymt ju! Är jätteavis! Skype imorgon? halv 10? ;) Eller sover du då? :) puss och kram!

2011-02-17 @ 16:25:28
Postat av: Piraten

Gott att du om fram i ett stycke och börjar komma in i rutinerna. Som orientering kan jag säga att det är fortsätt svinkallt här hemma. Åtta timmar på skjutbanan idag, nästa vecka blir det 10h/dag där ute i kylan. Lunch och middag intas i sittande i snödrivorna. Vill du byta? ;)



/Piraten

2011-02-17 @ 18:49:54
Postat av: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-17 @ 19:02:54
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Malin: Jag har det sjukt bra hittills! Jag ska ut på en ö idag med de svenska tjejerna och är inte säker på när jag kommer hem, men sista bussen går vid 11 så vid halv 12 är jag hemma i alla fall. <3



The Pirate: Yes det är härligt :) Haha det är synd om dig min vän, skulle inte för nåt i livet byta med dig nu, men jag vill att du kommer ner hit i vinter, det finns hur mycket häftiga saker vi kan hitta på som helst!

2011-02-17 @ 20:32:59
URL: http://nzbecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0