Ska det här få kallas vinter?

Idag har det tydligen varit en typisk vinterdag i här i Auckland. Det har ösregnat, men det har samtidigt varit sunt 15 grader varmt.. Jag klagar inte! Det här är tydligen det värsta vädret vi kommer ha, sen blir det sommar och varmt igen, precis som det var när jag först kom hit. I like this city!

Jag var ledig från skolan idag igen, längtar faktiskt dit när jag är ledig. Det är verkligen första gången jag längtar till skolan för att få "gå i skolan" inte för att träffa kompisarna. Min lediga dag spenderade jag med att "titta ikapp" alla Shortland Street (tv-serien jag gillar) avsnitt som jag missat när jag var borta. Jag har ju turen att bo i ett hus med Sky, vilket innebär att vi kan spela in tv-program och se dem när vi vill, praktiskt!



Jag tror det blev ca. 5 avsnitt idag, det var ju så spännande, så dramatiskt! Bröllop, knarkligor, en bebis kommer till världen, flickvän är otrogen med pojkvännens pappa, bilolycka, tonårsproblem, syskongräl.. Ja allt ryms verklien i den här serien, det när nog därför jag gillar den så mycket. Det händer alltid något nytt.

Förutom att se på tv har jag varit på en promenad i kvarteren för att få igång mina sega hälsenor, jag tror det blev lite bättre. Jag ska i alla fall vila dem över helgen och se om det blir något bättre. Jag har även sökt lite ströjobb på skolans hemsida och varit på träning i ösregnet. Vi körde 10x100 m och lite stretch, det fick vara nog idag.

Nu ska jag vänta på att mamma och pappa loggar in på Skype så jag kan få prata med mina älskade päron innan jag slumrar. Börjar tidigt imorgon så jag vill komma i säng tidigt så jag är sådär pigg som jag varit de senaste dagarna på morgonen.

Puss och godanatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0