Spending time in Moscow

Nu har jag tagit mig till Rysslands huvudstad Moskva efter tre helt underbara veckor i mitt älskade Sverige. Största delen av tiden har jag spenderat med mina päron, kusiner och mor/farföräldrar, men jag har även hunnit med tre fina möten med Elin Pelin, kubbkväll med trevliga typer och massa bad. Självklart har några dagar även spenderats i husvagnen på Gräsö med min andra hälft och kvällarna i Öregrund med några av ”Affes brudar”. Den tid jag inte har ägnat åt dessa aktiviteter har jag umgåtts med Sam, varit på buskis, gjort Helsingborg och haft det allmänt bra!

 

Sverige är ju som allra bäst den här tiden på året och jag är så lycklig att ”Mamma Anna” övertalade mig att åka hem. Att få vara ute på landet flera dagar i rad, springa med pappa, hoppa i sjön med träningskläderna på och mysa med mamma och pappa framför Allsång på Skansken och lite god grillad mat slår allt i världen.

 

Uppdatering på ordspråk: Borta bra, men hemma bäst. → Borta skitbra! Hemma ännu bättre.

 

Nu tillbaka till nutiden, lite bilder får tala för min svenska sommar.

 

 

Sitter för tillfället och svettas på en 29 gradig flygplats i Moskva tillsammans med ryssar och kineser, MYS! Planet till Shanghai är två timmar försenat så det är bara att sysselsätta sig med vad man kan, har lusläst mina två tidningar jag köpte igår på Ica och gjort korsorden (har dock ett suduko kvar, ska ge mig på det snart), kollat taxfree shoppingen, mycket billigt här i Russia. Kollade flaskan med whiskey som jag skulle köpt till Bapi på vägen hem, halva priset minst, godis samma sak. Parfym orkar jag inte kolla på... Har snart läst klart min knasbok ”Karlstad Zoologiska”, rekommenderas varmt till den som vill ha något skojjigt och lättläst. Har även laddat ner alla mina bilder till CD-skivor, just in case och fyllt på Mp3:n med party music som Sam laddat ner till mig. Jag känner mig väldigt produktiv trots att jag håller på att smälta bort...

 

Nu ska jag höja volymen på ”Danza Kudoro” och spana efter snygga ryssar, det ska tydligen finnas sådana här (enligt Sam) och ja Sammi jag har sett några snygga ryskor, du hade rätt igen ;) . Tror det sitter några tjusiga typer en bit bort. ”Om jag lyssnar när du pratar, inte talar om mig själv. Om jag aldrig bråkar... Vill du ligga med mig då?” Sjyst raggningsreplik? Njae, Amarillo de replikerna får nog stanna i Mp3:n och i radio så att pappa kan digga låten i bilen. Titta blir lagom för mig.

 

Over and out! Becca

 


Kommentarer
Postat av: Sam The Man (Dj_Muk)

Älskar när jag har rätt! Jag kan verkligen brudar från alla världens hörn!

2011-07-17 @ 12:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0