Becca på vift

Imorse fick jag några visdomsord från en mycket bra vän. Dessa ord fick mig att inse att jag faktiskt är på Nya Zeeland på andra sidan jorden och jag har en hel dag ledig. Jag är i ett av världens vackraste länder och med den underbara naturen bara utanför dörren. Sagt och gjort, på med sköna kläder, solglasögon och joggingskorna, dagen till ära skulle det bli en hike på egen hand.

Jag började med att gå upp till Churchill Park som bara ligger några fem hundra meter från mitt hus. Parken ligger på en kulle så man kan se väldigt långt, vackert!

Från parken hade jag turen att se en annan kulle, en grön och fin, långt bort. Jag bestämde mig för att den ska jag gå upp på innan dagen är slut. Det var väääldigt långt dit och det kändes som om kullen flyttade på sig mer och mer ju närmre jag kom. Men till slut var jag ändå framme, ingen kulle? Detta var Mount Wellington, en inaktiv vulkan som varit bostad för en hel maorikultur för många många år sedan. Jag klättrade, gick och joggade upp. Vilken utsikt! Så vackert, jag kunde se hela Auckland och då menar jag verkligen allt, från Northshore till de sydliga delarna.

På min väg fram och tillbaka till Mt. Wellington passerade jag några av Aucklands mindra smickrande delar, förorterna. Där kom jag som ensam europeé och såg vilsen ut bland alla Passific Islanders. Men det gick fint.

Nu sitter jag hemma, nyduschad i min Onepice, med fried rice i magen, under täcket och ska se på Sagan om Två Tornen! Kunde inte ha blivit en så mycket bättre dag. Allt packat för imorgon, lunch, mellanmål och träningskläder. Imorgon SKA jag åka till Mt Smart och träna oavsett hur jag mår, längtar så efter att få springa lite.

Fina bilder från dagens utflykt:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0