Hur kan man tycka om någon så mycket?

Igår måste jag ha haft en av de bästa dagarna i mitt liv. Först blev jobbet inställt p.g.a. att det regnat för mycket så inga matcher skulle spelas under dagen, vilket innebär att vi inte får några kunder i cafét. Jag tog dock inte sovmorgon utan gick upp och körde mitt styrkaschema som egentligen var för fredagen. Men fredagen spenderade jag i skolan och på Julias avskedsmiddag.

Under förmiddagen packade jag inför min resa hem till mitt älskade Sverige och städade och tvättade lite. Runt 11 tittade solen fram och jag satt på balkongen i shorts och bikini och försökte få lite färg, riktigt skönt. Vid 2 tiden kom Jeanna och Anna för atrt fika på mina tårtor jag gjort i skolan på fredagen och sedan promenerade vi med Anna till Les Mills. Jeanna och jag fortsatte upp på Queenstreet där vi kollade i lite affärer och åt glass på den bästa glassbaren som finns (jag vet att vi redan fikat, men hon åkte hem idag så vi var tvugna) Ginellis. De har glassar med smaker allt från cheesecake och Rocher choklad till chili och blåmögelost. Efter det hjälpte jag Jeanna att packa och vi mös alla tre tillsammans i Jeannas rum innan vi började göra oss iorning inför den stora kvällen.

Janell kom tidigt och vi började göra oss fina. Vid 8 var alla samlade, mina underbara tjejer! Jeanna, Anna, Nicola, Janell, Nickie och Barbara. Vi begav oss mot Sky Tower och skaldjursbuffé 328 meter över marken och med ustikt över hela Auckland. Hiss upp och en underbar buffé med allt från Sushi till Oxfilé och krabba. Jag är stolt över hur mycket jag faktiskt provade och tyckte om. Jag provade, mussla, ostron, räkor, lax, krabba, flera sorters fisk, sushi och massa olika ostar. Det var så gott och jag var proppmätt redan efter maten. Men det var bara att knäppa upp byxorna (alla hade klänning, men ändå) för det var buffé på efterrätterna också! Mumma säger jag bara, 6-7 olika glassorter, cheesecake, chocolate tarte, pudding och mycket mer.

Efter maten gick vi och tittade på den fina utsikten och bara njöt av varandras sällskap ändå fram till midnatt. Då begav vi oss hem, piffade till oss ännu en gång och gick till Father Ted's där Kenneth (international student advisor) och hans band spelade. Vi dansade batten lång på några olika klubbar i staden och sussade sött i Jeannas säng.

I morse var vi uppe med tuppen och oackade det sista innan vi promenerade vår lilla Jeanna till bussen som skulle ta henne till flygplatsen och ändå hem till Sverige! Det blir ett goodbye på 4 veckor, kommer sakna min vän..

Allt blir så verkligt nu. Har inte tänkt på det än, har inte velat, men nu skiljs vi åt flera av oss och vi kommer kanske aldrig ses igen. Men vi närmaste har lovat varandra att vi måste ses igen. Jag hoppas verkligen det blir av. De som kommer lämna oss nu till hösten är Anna, Barbara och Janell. Jag kommer sakna dem så mycket, min älskade mamma Anna och världens bästa mexikanska! Jag kan inte förstå hur man kan lära känna någon så bra på så kort tid och tycka om någon så mycket. Vi har spenderat varje dag tillsammans. Vi har gått igenom samma saker, både bra och dåliga och vi har sett alla sidor hos varandra. Jag älskar verkligen de här tjejerna, utan dem hade det inte alls varit samma sak här. Alla från olika ställen på jorden, med helt olika bakgrund, men ändå med samma inställning till livet och hur det ska levas. Vågar inte ens tänka på hur det kommer kännas vis slutet av nästa termin. Jag kommer gråta floder.. Men det långt kvar ännu och jag har 6 månader kvar med några av mina absolut bästa vänner för tillfället, de vänner som jag vet att jag kommer ha kvar för alltid. Det finns inte ord för hur mycket jag tycker om dem var och en, underbart är ett bra ord som beskriver hela situationen.


Man kan ju inte göra annat än tycka om dessa flickor...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0