Aj aj aj...

Det blev ingen löptur till skolan, när jag vaknade var det regnrusk och blåst så jag tog lite lugn sovmorgon, skypade åt gröt och hade det bra. Hade glömt bort att vi hade en föreläsning om vanilj så jag kom för tidigt till skolan och fick vänta 30 min på att lektionen skulle börja. Den var faktiskt intressant, vi fick veta hur man odlar vanlij och hur man kan känna skillnad på kvalitet.
Efter det hade vi lunch och sedan våran sista lektion på detta området. På måndag har vi practical assessment då vi ska göra fruit flan, choux buns och petit four sales, så jag ska plugga lite inför det idag och skriva klart min uppsats som jag in nästa vecka.

Fredag kväll spenderades med min fina vän Nickie, vi gjorde kyckling tacos (mammas, med ruccola) saknar mamma och pappas mat så mycket! Vi åt i soffan och såg på film, gjorde massage på varandra och pratade ändå till kl 2.

Lördag var lugn och skön, frukost, grocery shopping, lunch och sen åkte jag med Jeanna, Nicola, Anna och Janell till ett ställe som heter Derssmart. Det är en superstor outlet med alla möjliga olika affärer, sport, vanilga kläder och skor. Jag köpte ett linne från Roxy för 100 kr och en klänning som jag spanat på sedan jag kom för 50 kr. Den har aldrig funnits i min storlek och så var den på rea och passade mig perfekt, från 500 till 50 kr, ett kap!

Kvällen spenderades i 13 D hos flickorna med pizza och Tim Tams, så idag blir det till att träna lite skulle jag tro. Men min träningsvärk från gymkvällen med Anna blir bara värre och värre, kan inte lyfta armarna snart, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0