And days go by

Får börja med att be om ursäkt för den väldigt dåliga uppdateringen, men jag har i alla fall något att skylla på. Internet pajade i måndags och kom inte igång för än idag.
Det har varit en bra vecka med mycket på schemat. Måndag och tisdag spenderades i skolan och sedan med lite träning (löpning,styrka och gympa) i parken. Gympan sitter i rondat-flickis-salto på gräsmattan var inte igår dirket men det kändes riktigt bra!

Onsdagen började med styrka och ett kort besök på stranden. Jag orkade inte trängas med alla fiskmåsar så jag gick hem och såg på New Moon med Madde som kommit hem från sin utflyckt till Canberra där hon skulle förnya sitt pass. På kvällen åkte jag in till stan och åt middag hos Anna, Jeanna och Nicola, Kyckling med ris och tsatziki, mumma!

Torsdagen innebar st Patricks Day för hela slanten. Vi började på Vesbar (skolans egna bar/restaurang) de andra drack lite läskiga gröna drinkar men jag hungrig som jag är körde på chicken & chips. Jag åkte hem ensnabbis med mat som jag handlat på countdown och hämtade kläder för kvällen. Vi möttes upp på Mission Bay för mys i solen. Vi badade och åt glass och hade det bra!
Efter stranden åkte jag och Nickie buss hem och promenerade upp till Wellesley. Jag duschade och gjorde mig iordning hos Jeanna tillsammans med många av de andra tjejerna. Vi åt allihopa tillsammans på en club/restaurang vid namn degree i våra fina gröna outfits och fortsatte kvällen med dans och skratt på lite olika ställen i staden.

Fredagen såg ut precis som mån och tis, slutade fem och tog bussen hem för att göra i ordning allt inför våran BBQ kväll hemma hos mig. Alla tjejerna kom över och vi grillade, mös och såg film. Sen sussade alla sött.
På morgonen åkte alla utom Jeanna och Barb hem, vi gick till stranden och solade, sen åkte jag med dem in till stan för att gå på rugby. Denna match var mellan Blues och Hurricanes. Vi var ett gäng på 21 personer som åkte iväg och hejade på Auckland som vann matchen!

Jag var nära på att åka hem efter matchen men Barb övertalade mig att byta om och häng med henne över till Nickie. Bra beslut från min sida. Vi tre hade en underbar kväll/natt, skratt, dans, spring <3
Jag sov hos Nickie och idag har vi varit på stranden tillsammans alla tre och pluggat gärnet inför nästa vecka. Jag har mitt första prov på tisdag!

Nu sitter jag hemma och försöker ordna upp livet lite... Jobb, cykel, bank, plugg...
Ska skypa med min älskade familj ikväll, saknar er så mycket, det börjar kännas nu. Hade jag inte haft så underbara vänner här hade jag tagit första bästa flyg hem för jag längtar så himla mycket efter er! Jag lnskar så att ni kunde vara här med mig, bo i ett fint hus, jobba, umgås och vara tillsammans.

Älskar er <3

Veckan i bilder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0