Goda apelsiner!

Idag har jag införskaffat en ny adapter, det var den det var fel på och inte laddaren till varken datorn eller mobilen. Det är därför jag inte skrivit sen i måndags, slut på batterier. Nu funkar allt som det ska igen!

Tisdag, prov! Men först en löptur till skolan, det kan ha varit ca. 9-10 km, tog 59 min. Härligt väder och saltvattenstänk i ansiktet när jag sprang längs strandvägen. Framme hade jag 30 min att duscha och göra mig iordning inför provet. Som för sin del gick mycket bra, jag är nöjd!
Lunch, storbak av choux paste, svanar och paris-breast den här gången, lämnade av dem hos Nickie efter lektionen för hennes middag på onsdag kväll. Vi gick till countdown,  hon handlade och sen åkte jag hem. Åt lite god mat som Madde lagat och somande direkt.

Onsdag, jag var på jobbintevju och det kändes riktigt bra! Det är ett nyöppnat café i hjärtat av Auckland, jag hoppas verkligen de hör av sig. Det kändes ganska lovande. Efter det åt jag lunch med Louise i Albert Park, mötte Barb och hängde med henne hem och lånade hennes dator för att göra min workplan för practical assessment på måndag. Sen såg hon och jag på How I met your mother, tre avsnitt, innan vi gick till Nickie för köttfärssås och pasta, delicious! Fick sällskap av Barb och Jeanna till bussen.

Idag hade jag min första food saftey lektion, det var väldigt intressant, känns som om jag kommer ha stor nytta av det här i framtiden, jag anteckanr allt jag vill komma ihåg. Lite besviken blev jag dock på läraren, hon kastade ett batteri i paperskorgen... de är verkligen sämst på att ta vara på sopor här, ingen återvinning alls, tråkigt...

På lunchen gick jag en sväng på stan och köpte nytt schampoo och efter sista lektionen köpte jag en liten mumsig paj och la mig och solade i Albert Prak i väntan på Anna. Jag hann köpa en ny bikini också, jätte fin, billbong på rea, 150 kr!
Vid hal 5 mötte jag Anna och vi gick till hennes gym, Les milles på Victoria street. Det var min första gång där och jag får gå två gånger gratis som Annas vän. Det var ett enormt gym med allt man kan tänka sig och det var så hemtrevligt på något sätt, jag trivdes från första stund. Sen hade jag ju Anna med mig (hon är instruktör för Les milles i Sverige) så det var en hjälp. Vi gick på två pass, body pump och body attack. Pumpen var som vanligt, men med mycket mer folk och det var riktigt bra musik. Men body attack... jag har aldrig varit med om något liknande, vi hoppade omkring som spralliga små barn i takt till club musik i en timme, mina vader kommer ha ont imorgon...

Nu sitter jag i min säng, trött men väldigt lycklig. Tänk vad lite hård träning kan göra. Imorgon blir det en löptur till skolan om jag orkar ta mig upp ur sängen, börjar inte för än 10, skulle va skönt med sovmorgon, vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0