Lugnt och ledigt

Fick mycket gjrot den här morgonen, städade mitt rum, bytte sängkläder, damsög och tvättade, känner mig riktigt duktigt och det ska bli så skönt att få krypa ner i nytvättade lakan!

Vid 12.30 träffade jag mina fina vänner uppe på Wellesley för att äta lunch, Nicola som inte är här på fredag (min födelsedag) ville så gärna fira mig innan hon åkte hem till Wellington. Det gjorde hon riktigt bra, hon hade fått hjälp av de andra att laga lunch, falafel, potatisgratäng ala USA, snittar och sallad, jätte gott! Till efterrätt hade hon bakat en underbar chokladtårta med 20 ljus till mig, jag är så glad att jag har så fina vänner. Vi mös och hade det bra i solen ett tag sen gick vi ner på stan för lite olika ärenden, mitt är hemligt för stunden.

Vid 16.30 befann jag mig i East Suburb's Soccer Club house för en jobbintervju. Jag ska kanske om jag har tur få köra en van med kaffemaskin i bak till olika företag och också stå på fotbollsmatcher två gånger i veckan. Damen som jag pratade med var väldigt trevlig och det kändes som om hon ville ge mig ett jobb. Ska dit en gång till och prata med henne, spännande!

Ikväll blev det en "mamma paj" till middag, pajdeg från mina kakor jag gjorde på provet och en fyllning med allt jag hittade i kylen, broccoli, paprika, lök, fetaost och ägg och mjölk såklart. Det blev riktigt gott och nu har jag mat för hela veckan, ska nog frysa lite till senare. Madde och jag har kollat tv och pratat hela kvällen och nu ska jag skriva lite på min research report innan jag hoppar i säng.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0