Quiche

Andra dagen i skolan idag, det gick fint. Började inte för än 11 så jag tog sovmorgon till halv 9 och tänkte gå ut och springa, men fastnade vid datorn och skypade med Elinpelin. Det var kul att höra hur hon mådde och hur hennes tankar gick kring saker och ting, saknar henne...

Fick bli en snabbdusch innan jag begav mig in till stan och promenerade upp till skolan där det vankades teori 11-13. Det gick bra inga konstigheter, grundläggande saker i ett kök samt grunder till mördeg, jag fattar inte att man kan få gå i skolan och lära sig sådana här underbara saker!

Vid lunch gick jag upp till Plaza på skolan där det var gratis taco för alla elever idag, där mötte jag Nickie och Barb och umgicks med dem en stund. Sedan kom Chrystal och Amelia, som varit och köpt mat och jag presenterade dem för varandra. Vid 14 var det dags för praktik i köket, mål för dagen var att få till en Quiche och Petit Four Salés, vilket vi alla klarade av. Det låter så mycket finare på franksa, skulle jag översätta det till svenska skulle det blir ost och bacon paj och små kex. Men tekniken var komplicerad och resultatet blev tusen gånger bättre än vad det brukar bli när jag gär samma sak hemma så jag är nöjd.

Nöjda var även Madde och Hamish när jag kom hem med middag, vi åt framför tv:n och såg på deras favoritprogram Shortland, typ skilda världar. Mysigt mysigt, jag har även hunnit med att stryka min tvätt från igår och nu sitter jag och letar efter en cykel på Trademe, tänkte börja cykla in till skolan.

Imorgon är jag ledig, då blir det träning och några lata timmar på stranden skulle jag tro, bättre på brännan lite kanske... Jag ska även ta tag i min jobbsituation, skriva ut CV och åka in till stan på "uppdrag deltidsjobb". Har hittat en hel gata med massa caféer, hoppas att jag får ett jobb!

Här kommer bilder från lektionen idag:


Kommentarer
Postat av: Pelin

Åh becc, jag saknar dig med! måste säga att dina bilder ser väldigt goda ut :)du måste lära mig att baka o laga mat sen! <3

2011-03-01 @ 22:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0