Sön, mån, tis...

Söndagen spenderades till större delen i Jeannas rum med oreos, chips och gossipgirl. Sov hemma för att gå upp vid 05.30 och dra iväg till skolan. Missade dock bussen och fick åka en omväg via Newmarket till skolan, men jag hann i tid! Stressade som en tok och fick nästan ihop alla ingredienser med hjälp av min nya och mycket snälla bänkgranne Amy. Hon är supersjysst, men hon är inte så pratglad. Vi hjälps åt med allt, diskar åt varandra  och så. Hon är bra.

Under genomgången blev det plötsligt snurrigt i min värld, Amanda som stod bredvid undrade hur jag mådde och jag, tuff som jag vill vara, sa att jag mådde bra. Men när det blev svart för ögonen insåg jag att det inte var helt okej. Gilles och stora (med strort S) Rebecca hjälpte mig ut och jag fick ett glas vatten och lite luft, sen blev det bättre. Läskig känlsa men väldigt vanligt enligt Gilles, det är redan 3 som har svimmat i köket så jag är glad att jag inte gjorde det. Det blir mycket vatten på morgonen i framtiden.

Måndagen var mysigt men jag var lite skärrad över morgonen hela dagen. Men jag var på stan och kollade skor med Louise och Marissa, sen åt vi hemma hos Louise (fika gjorde vi också, dagens arbete var chocolate chip cookies och shortbread, mycket uppslattat av mina fina vänner). Efter maten skulle hon plugga så jag Anna och Norge Ida gick till Albert Park och mös på gräsmattan i solnedgången.

Idag har jag gjort Fruit Flan, paj med vaniljkräm och aprikoser på. Mycket fint blev det med sån där riktig gelé på och allt! Var helt slut när jag åkte hem och var lite smådeppig över att jag saknar alla där hemma. Men så möts man av en överglad Madde i hallen och som blir ännu gladare över min paj. Hon gjorde tacopaj och vi mös alla tre i soffan framför dagliga Shortland Street. Det gjorde min dag, är så glad att de finns här!

My new haircut (made by swede) Louise jobb:



Kommentarer
Postat av: Elin Åkerblom

ÅÅÅ vad fin du blev i håret!! :)

2011-03-08 @ 17:57:06
Postat av: Rebecca

Tack Elin :)

2011-03-08 @ 20:58:30
URL: http://nzbecca.blogg.se/
Postat av: Louise

Fina rebecca, du blev såååå söt i lugg!!!! :)

Glöm inte o dricka vatten, vi vill inte att du svimmar och slår i ditt huvud i ett utav bänkarna vilket kan leda till att du inte få lov att vara i köket längre vilket drabbar oss då vi inte får dina mumsiga kakor mer ;) haha!!!!

Bamsekramar

2011-03-08 @ 22:42:08
URL: http://laaallan.blogg.se/
Postat av: Louise

Fina rebecca, du blev såååå söt i lugg!!!! :)

Glöm inte o dricka vatten, vi vill inte att du svimmar och slår i ditt huvud i ett utav bänkarna vilket kan leda till att du inte få lov att vara i köket längre vilket drabbar oss då vi inte får dina mumsiga kakor mer ;) haha!!!!

Bamsekramar

2011-03-08 @ 22:43:03
URL: http://laaallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0