Veckoslut, ja tack!

Äntligen börjar den här veckan gå mot sitt slut, både härligt och lite jobbigt på samma gång. Tre prov avklarade idag, hoppas på att jag klarade dem. Inlämningsuppgift och prov imorgon, dock en väldigt lugn lektion på praktiken, chokladtårta med vitchoklad blommor på, det kan bli riktigt spännande! Efter skolan ska jag möta upp tjejorna och så ska vi ha en rolig kväll tillsammans, känner att jag behöver det.

Tiden går fort, jag måste hitta någonstans att bo och jag måste hinna med mig själv. Jag önskar att allt var så lätt som det var när jag bodde hemma, alltid mat i kylen, någon som tvättar åt en, sitt eget rum med sina egna saker. Det är en sådan säkerhet som man bara tar för givet. Men livet ska inte vara allt för lätt och jag vet att jag lär mig något nytt varje dag och att jag blir starkare som människa för varenda "bump in the road" som kommer upp.

Kvällen blir till att plugga inför imorgon, kanske en film eller något kul tv program på datorn. Madde och Hamish har några vänner över så jag håller mig i mitt rum. Det är också en av de saker jag saknar, att ha sitt eget hem, att kunna bestämma själv vart man vill vara, vad man vill göra och vilka man vill ha över utan att behöva ta hänsyn till massa andra. Jag måste hitta mitt eget boende till nästa termin, annars kommer jag bli knäpp. Jag har inget emot att dela hus/lägenhet med någon annan, men jag vill att vi ska vara på samma nivå. Inte att jag bor hemma hos någon annan utan att vi bor tillsammans. Hoppas tjejerna jag letar med kan hitta något bra, då flyttar jag in med dem direkt!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0